Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag?

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over CME-Online. Wanneer uw vraag er niet bij staat, bel ons dan op 030-26 44 100, we helpen u graag. Of mail ons via het contactformulier.

Abonnementen

Om u te abonneren op CME-Online klikt u in het menu op ‘abonneren’. Volg vervolgens de aanwijzingen op het getoonde formulier. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar. Bel ons op 030- 26 44 100, we helpen u graag.

Uiterlijk twee werkdagen nadat wij uw inschrijfformulier hebben ontvangen, krijgt u van ons een e-mail met daarin uw persoonlijke inloggegevens. U kunt dan meteen aan de slag.
Nog sneller beginnen? Bel ons gerust op kantoortijden op 030-26 44 100, we helpen u graag!

Een abonnement voor de farmaceutisch consulent kost € 495,- per jaar. Met dit abonnement kunt u 20 accreditatiepunten per jaar behalen. Het is ook mogelijk om de nascholing voor de apotheek te combineren met het Combi Plus-abonnement. Met dit abonnement kunnen op een locatie zowel de apotheker, 20 apothekersassistenten en een farmaceutisch consulent nascholen voor € 1.995,-.

Opzeggen kan, met inachtneming van de opzegtermijn, per mail naar: info@cme-online.nl. De opzegtermijn is tenminste een maand voor afloop van uw abonnementsjaar. Graag onder vermelding van uw naam en adres. U ontvangt dan binnen twee werkdagen een bevestiging.

U kunt ook opzeggen door via de website uw gegevens door te geven.

Accreditatie

Ja, alle cursussen zijn KABIZ geaccrediteerd.

Ja, indien uw KABIZ nummer bij ons bekend is. Bij een individueel abonnement geeft u uw KABIZ nummer direct op bij het afsluiten van een abonnement. Bij een team-abonnement voert u het KABIZ nummer in op de 'mijn gegevens' pagina (nadat uw bent ingelogd). Zodra het nummer bekend is proberen we alle gemaakte cursussen met terugwerkende kracht door te geven.

Cursussen

De studielast van een cursus is doorgaans twee uur. Het aantal punten dat u voor een cursus krijgt staat gelijk aan het aantal studiebelastinguren.

Als u voor de kennistoets van de cursus een te lage score haalt, kunt u de cursus opnieuw maken.

Het CME-Online cursuspakket bevat ruim voldoende cursussen om elk jaar opnieuw uw benodigde punten te behalen. Er worden continu nieuwe cursussen ontwikkeld en cursussen vernieuwd.

Als farmaceutisch consulent heeft u het recht om tijdens een abonnementsjaar 20 punten te behalen. Dit komt neer op ongeveer 10 cursussen. Na het behalen van deze 20 punten blijft uiteraard al het cursusmateriaal beschikbaar als naslagwerk.

Over het algemeen worden cursussen geaccrediteerd voor een periode van 2 jaar. Wanneer de accreditatietermijn van een cursus zal gaan verlopen, wordt dit in het cursusoverzicht vanaf twee maanden voor de verloopdatum in de kleur rood aangegeven.

Wanneer u een cursus met een voldoende heeft afgerond, verschijnt er een certificaat in beeld. Hierop staan uw gegevens vermeld en de datum waarop u de cursus heeft behaald. Ook uw score wordt vermeld. U kunt dit certificaat ook uitprinten.

Al onze cursussen worden voor een bepaalde periode geaccrediteerd en zijn dus up to date. Mochten er tóch essentiële wijzigingen zijn in deze periode, dan zal dit uiteraard in de cursus worden verwerkt.

Wellicht wordt de video niet op HD (high definition) afgespeeld. De videospeler probeert automatisch de voor u beste versie van de video te laden (op basis van de beschikbare internetsnelheid en schermgrootte).
Rechts onderin, op de afspeelbalk van de video ziet u dat in het grijs ‘HD’ staat. Als u hierop klikt en vervolgens 720p of 1080p selecteert, kunt u de video in de hogere beeldkwaliteit bekijken. Mochten de beelden dan gaan schokken, dan is de internetverbinding te langzaam of is uw computer niet in staat HD af te spelen. U kunt de video’s dan zonder HD bekijken, maar het beeld is dan niet optimaal.

Heeft u problemen met het afspelen van de video’s in de cursus. Hieronder staan de meest gebruikte oplossingen:

Werkt de video niet op uw PC? Controleer of ze wel afspelen op een andere computer, smartphone of tablet. Als dit het geval is dan ligt het aan uw computer of netwerk.
Ziet u geen video? Misschien is in uw bedrijfsnetwerk het afspelen van video’s (Vimeo of Youtube) geblokkeerd. Neem hiervoor contact op met uw systeembeheerder.
Haperende video? Gebruik het tandwieltje, rechtsonder in het scherm van de video, om de download-snelheid aan te passen.
Ziet u een zwart scherm met een melding? De video’s worden regelmatig door ons gechecked. Toch kan het zijn dat de video heel recentelijk door Youtube is verplaatst of verwijderd.

Demonstratie

Onze specialist op uw vakgebied komt graag bij u langs voor een demonstratie. Bel om een afspraak te maken met 030-26 44 100.

Bel onze studieadviseurs
(030) 26 44 100

ma 08:30–17:00
di 08:30–17:00
wo 08:30–17:00
do 08:30–17:00
vr 08:30–17:00