Spoed of niet? – Triageren aan de telefoon

Spoed of niet? – Triageren aan de telefoon

Een meneer met een bloeding, een mevrouw met een pijnlijke prothese en een moeder in paniek over de uitgevallen tand van haar dochtertje; je kan ze allemaal aan de telefoon krijgen. Maar hoe dringend is hun situatie en wanneer plan je ze in? 

In deze cursus leer je professioneel, empathisch en doelgericht triageren aan de telefoon. Met behulp van gesprekstechnieken en een praktisch 6-stappenplan krijg je grip op elk gesprek. Daarnaast oefen je met het herkennen en beoordelen van spoedsituaties en leer je heldere verslaglegging. Iedereen blij, want grip op de spoedgevallen betekent grip op de planning. 

Afbeelding van cursus Spoed of niet? - Triageren aan de telefoon
Accreditatiepunten
1 uur

Ruim 40 praktijkgerichte cursussen

Onbeperkt toegang op ieder device

Vakinhoudelijk en direct toepasbaar

Preview

Na afloop van deze cursus kan je:

• een gestructureerd triagegesprek voeren volgens het 6-stappenplan

• spoedsituaties herkennen en beoordelen

• professioneel en empathisch contact leggen met een patiënt via de telefoon

• gesprekstechnieken inzetten om efficiënt informatie te verzamelen

• de resultaten van het triagegesprek duidelijk vastleggen in het patiëntendossier

Docenten

Jannet van den Berg
Profielfoto van auteur Jannet van den Berg
Bekijk ook onze gerelateerde cursussen!
Afbeelding van cursus Exquise Next Generation: De backoffice
Afbeelding van cursus Exquise Next Generation: Het gebruik aan de balie
Afbeelding van cursus Exquise Next Generation: In de behandelkamer III
Stel een vraag aan onze servicedesk

Heb je een vraag of wil je vrijblijvend advies?
We helpen je graag en staan iedere werkdag voor je klaar!

Stel een vraag aan onze servicedesk

Heb je een vraag of wil je vrijblijvend advies?
We helpen je graag en staan iedere werkdag voor je klaar!