Patiëntgericht en gastvrij: jij maakt het verschil!

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor tandartsassistenten.
  • Ruim 30 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Keuze uit meerdere pakketten

In deze cursus komen de verschillende aspecten van patiëntgerichtheid aan de orde. Zo is de ontvangst (begroeting) belangrijk, je houding en de sfeer die je uitstraalt. We behandelen hoe je kunt zorgen voor een patiëntgerichte ontvangst en hoe je patiëntgericht kunt telefoneren. Maar we gaan zelfs nog een stapje verder, en dat is: gastvrijheid.

 

Een patiëntgerichte organisatie stelt de patiënt centraal; dit betekent dat er oog is voor de bewuste en onbewuste wensen van de patiënt. Dit gaat zeker niet ten koste van de deskundigheid; patiëntgerichtheid is een toegevoegde waarde. En jij, als eerste aanspreekpunt, bent een enorm belangrijke schakel om de patiënt tevreden te houden.

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus kun je:

  • de verschillende aspecten van patiëntgerichtheid en gastvrijheid benoemen
  • beter inschatten wat de (onbewuste) wensen van de patiënt zijn
  • je patiëntgericht en gastvrij opstellen in de praktijk
  • op een patiëntgerichte manier omgaan met ontevreden reacties
  • patiëntgericht telefoneren

Docent

  • Ingrid van der Meer

    Ingrid van der Meer is werkzaam als Managing Partner bij Retail Reflex. Retail Reflex helpt zorgverleners de essentie te raken bij het streven naar hogere kwaliteit van zorg door de klantvriendelijke en klantgerichte interactie met de klant. Hier geldt het gevleugelde Retail Reflex begrip: achter ieder cijfer zit gedrag. Ingrid van der Meer trainde en coachte afgelopen jaren meer dan 100 apothekers en 400 apothekersassistenten in het ontwikkelen van klantvriendelijke en klantgerichte communicatie in relatie tot verhoogd rendement voor de apotheek.

  • Esther Vijverberg

    Esther Vijverberg geeft trainingen, workshops en lezingen over gastvrijheid op verschillende locaties in het land. Zij geeft deze trainingen op basis van haar kennis en expertise over gastvrijheid vanuit haar achtergrond in de horeca en als stewardess bij de KLM. Met haar trainingen weet zij deelnemers te inspireren, motiveren en nieuwe inzichten mee te geven.

    Daarnaast presenteert Esther diverse zakelijke events, zowel fysiek als online.

     

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor tandartsassistenten.
  • Ruim 30 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Keuze uit meerdere pakketten